jezis ublizuje

Chtěl bych poukázat na par příkladu, kdy Ježíš někomu ublížil, nebo vystrašil.

Hned je povolal. A zanechali na lodi svého otce Zebedea s pomocníky a šli za ním.

Tak chlapík Zebedeus měl své dva milované syny, a Přijde nějaký chlapík Ježíš, a odvede je pryč.
Co si o tom Zebedeus má myslet?

Ježíš připravil Zebedea o děti...


Marek 4
35 Téhož dne večer jim řekl: „Přeplavme se na druhou stranu!“
37Tu se strhla velká bouře s vichřicí a vlny se valily na loď, že už byla skoro plná.
38On však na zádi lodi na podušce spal. Učedníci ho probudí a řeknou mu: „Mistře, tobě je jedno, že zahyneme?“
39Tu vstal, pohrozil větru a řekl moři: „Zmlkni, utiš se!“ I ustal vítr a bylo veliké ticho.
40Ježíš jim řekl: „Proč jste tak ustrašení? Ještě nemáte víru?“

Co si asi učednici mysleli:
Řekl: „Přeplavme se“, ale my se tu utopíme... Nechal nás v tom.
Loď je skoro plna, a už nejsou jiné možnosti jak ven!

Marek 5
11 Páslo se tam na svahu hory veliké stádo vepřů.
12 Ti zlí duchové ho prosili: „Pošli nás, ať vejdeme do těch vepřů!“
13 On jim to dovolil. Tu nečistí duchové vyšli z posedlého a vešli do vepřů; a stádo se hnalo střemhlav po srázu do moře a v moři se utopilo. Bylo jich na dva tisíce.

Kolik stoji jeden takový vepř? bazar: „vepř na prodej váha 120kg cena 60kč/kg“, tedy 7200kč za jeden kus.
2000 kusu, a Ježíš udělal pastýřům škodu: cca 14milionu korun.

Se divím, že Ježíš odtamtud odešel po svých. Nevím, jak by se kdo tvářil, kdybych mu udělal ujmu přes 14 milionu korun.

Mimochodem, pro Ježíše je jeden posedly člověk dražší, než 14milionu kč. (Kdyby nebyl, tak nechá posedlého posedlým, a dá si steak :D )


Mimochodem:
Marek 6
...vstoupila dcera té Herodiady, tančila a zalíbila se Herodovi i těm, kdo s ním hodovali. Král řekl dívce: „Požádej mě, oč chceš, a já ti to dám.“
23Zavázal se jí přísahou: „Dám ti, co si budeš přát, až do polovice svého království.“
24Ona vyšla a zeptala se matky: „Oč mám požádat?“ Ta odpověděla: „O hlavu Jana Křtitele.“

Kdyby někdo měl na vyber, půl království, a nebo zabit spravedlivého. To je přece jasna volba.




Marek 5
49Když ho uviděli kráčet po moři, vykřikli v domnění, že je to přízrak;
50všichni ho totiž viděli a vyděsili se. On však na ně hned promluvil: „Vzchopte se, já jsem to, nebojte se!“

Vesluji co mohu na druhy břeh. Ježíš opět řekl ať se přeplavíme na druhou stranu. Ale kvůli silnému proti větru se moc neposouvám dopředu.
A najednou tu jde duch.
Nevím jak vy, ale kdybych si měl představit, že se někde potápím v ponorce v hloubce třeba 1000metru, a kouknu z okna.
A tam vedle mě plave chlapík (bez skafandru), a dejme tomu jen se šnorchlém. Já. Já asi, asi bych na dobrou minutu zapomněl dýchat, a pak bych se ptal ostatních zda vidí to co já.
A jestli jo, tak bych asi 10 minut hledal logické vysvětleni, až bych došel k názoru, že je tu něco velmi špatně.

Ale oni se jen vyděsili. Nesnažili se hledat racionální vysvětleni toho co vidí. No možná si mysleli že už si pro ně jde smrt. Kdo ví.

Marek 10
11 I řekl jim: „Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství;
12a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství.“

Víte, těmito slovy prohlásil, že kdo by propustil svou manželku, tak vlastně hřeší.


Marek 10
Byli na cestě do Jeruzaléma a Ježíš šel před nimi; byli zaraženi a ti, kteří šli za nimi, se báli.
Vzal k sobě opět svých Dvanáct a začal mluvit o tom, co ho má potkat:
33„Hle, jdeme do Jeruzaléma a Syn člověka bude vydán velekněžím a zákoníkům; odsoudí ho na smrt a vydají pohanům,
34budou se mu posmívat, poplivají ho, zbičují a zabijí; a po třech dnech vstane.“

Víte, jste učedník Ježíšův, jdete s nim do Jeruzaléma, a Ježíš ti říká, že ho odsoudí a zabijou.
Myslím, si že to "vstane" - moc nedává smysl. Prostě tomu slovu tehdy nerozuměli.
A je tu napsáno, že ti, co šli za nimi se báli.
Vesele co? Našli jste svého vůdce, následujete ho, a on vám říká, že za chvíli bude konec. Zabijou ho.
Ale on neříká co bude s nimi.

Marek 10
35Přistoupili k němu Jakub a Jan, synové Zebedeovi, a řekli mu: „Mistře, chtěli bychom, abys nám učinil, oč tě požádáme.“
36Řekl jim: „Co chcete, abych vám učinil?“
37Odpověděli mu: „Dej nám, abychom měli místo jeden po tvé pravici a druhý po levici v tvé slávě.“
38Ale Ježíš jim řekl: „Nevíte, oč žádáte. Můžete pít kalich, který já piji, nebo být pokřtěni křtem, kterým já jsem křtěn?“
39Odpověděli: „Můžeme.“ Ježíš jim řekl: „Kalich, který já piji, budete pít a křtem, kterým já jsem křtěn, budete pokřtěni.

No, už si rozděluji po Ježíšovi místa... Mimochodem, chápu to tak, že Kalich který piji, a křest kterým jsem křtěn
je: Ježíšovo ukřižovaní.
Tak že ve zkratce Ježíš řekl: Okey, taky vás budou bičovat, a taky vás ukřižuji :D.
Tohle by se dalo taky brát jako, že Ježíš jim způsobil bolest. Mohl je varovat, či vysvětlit co to znamená. Ale on jim to prostě dopřál.
Asi ano, chápu, že to určitě přineslo bohaté ovoce a užitek. Ale i tak. Viset na kříží, mě by se nechtělo.

Marek 11
15Přišli do Jeruzaléma. Když vešel do chrámu, začal vyhánět prodavače a kupující v nádvoří, zpřevracel stoly směnárníků a stánky prodavačů holubů;

Sedím si tak vesele prodávám holuby, a je mi hej. A najednou přijde nějaký Chlapík, a ničí mi byznys. Jako halo? Chrámové nádvoří je lukrativní pozemek.
Lidi sem chodí odevšad, a každá hodina kdy se neprodává je bolestivá ztráta.


Toto je celkem zajímavá pasáž:
Marek 11
24Proto vám pravím: Věřte, že všecko, oč v modlitbě prosíte, je vám dáno, a budete to mít.
25A kdykoli povstáváte k modlitbě, odpouštějte, co proti druhým máte, aby i váš Otec, který je v nebesích, vám odpustil vaše přestoupení.“
26Jestliže však vy neodpustíte, ani váš Otec, který je v nebesích, vám neodpustí vaše přestoupení.

Zaměřím se na verš 25. Ježíš tu za celou tu dobu, z jistého úhlu pohledu udělal celkem velkou škodu. Na majetku, k smrti vyděsil své učedníky. Připravil otce o děti.
Zajistil pro dva ze svých učedníku smrt na kříži.

Co se s tím dá dělat? Odpustit. Ano odpustit Ježíšovi. A nebo si to nebrat osobně.
Ono spíše jde o úhel pohledu. To co dělal Ježíš mělo větší význam, ale z jistého úhlu pohledu by se dalo pochopit, že Ježíš někomu ublížil.

Marek 13
Budou vás všichni nenávidět pro mé jméno; ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.

No, co na to říci.

Marek 14
Syn člověka odchází, jak je o něm psáno, ale běda tomu, který Syna člověka zrazuje. Pro toho by bylo lépe, kdyby se byl vůbec nenarodil.“

No, tak tu máme Jidáše, a Ježíš přímo mohl říci: Jidáš mě chce zradit, tak ho vyhoďte ven... Nebo mohl říci:
"Jidáši, padni mrtev, aby se tvá duše zachránila, ale tělo bylo zničeno"...
Nope, on ho nechal... Jsem zvědavy zda zrovna Jidáš přemýšlel co udělá s těmi stříbrnými,
které chtěl dostat, v okamžik když Ježíš říkal: "Běda tomu který zrazuje syna člověka".

Myslím že je celkem běžné, že církvích, v bibli, či jinde se říká něco důležitého. Ale místo toho aby se daný člověk poslouchal,
tak místo jeho hlasu zni jen šum, či nějaké jiné myšlenky.
Dost možná, že Jidáš už nejen že neposlouchal, ale ani neslyšel Ježíše.


Marek 14
Vtom kohout zakokrhal podruhé. Tu se Petr rozpomněl na slova, která mu Ježíš řekl: „Dřív než kohout dvakrát zakokrhá, třikrát mě zapřeš.“
A dal se do pláče.

No, a Ježíš dohnal Petra k slzám.
Seděl tam na dvoře, a uvědomoval si, že ani před x hodinami sliboval hory doly, že Ježíše nikdy nezapře, a teď, se zapřisáhl že Ježíše nezná.
Nebo spíše, Ježíš ukázal Petrovi, jaký je. Taky bych plakal. Nad tím, že nejsem schopen něco slíbit a dodržet, že o sobě často myslím že něco zvládnu, ale opak je pravdou.

Ono celkem dává smysl proč Ježíš říká: Nepřísahejte.

.
.
.

Marek 15
37Ale Ježíš vydal mocný hlas a skonal.
38Tu se chrámová opona roztrhla vpůli odshora až dolů.
39A když uviděl setník, který stál před ním, že takto skonal, řekl: „Ten člověk byl opravdu Syn Boží.“
40Zpovzdálí se dívaly také ženy, mezi nimi i Marie z Magdaly, Marie, matka Jakuba mladšího a Josefa, a Salome,
41které ho provázely a staraly se o něj, když byl v Galileji, a mnohé jiné, které se spolu s ním vydaly do Jeruzaléma.

A teď co asi prožívali ženy, kteří s Ježíšem chodili, a milovali ho?
Já si to radši ani nebudu představovat.
Ale prostě, nejúžasnější člověk, ve vašem životě, prostě nejvíce super bytost kterou jste kdy potkali.
A přímo vám na očích umře. A ještě celkem nehezkou smrti. Nespravedlivě!!!

Co si o tom budete myslet?
Spousta lidi do něho skládalo naději. Spousta lidi se o něj staralo. A Určitě byl v jeho blízkosti cítit pokoj a radost. Boží přítomnost.
Bezpečí. A tento člověk, světlo pro lidi široko daleko, umřel.
A ještě říkal, že se to tak stane, a má byt.
Měl tisíce příležitosti jak uprchnout, a zachránit svůj život. NE, on na ten křiž vlezl.
A nechal nás tu samotné!!!


Marek 16
Vstoupily do hrobu a uviděly mládence, který seděl po pravé straně a měl na sobě bílé roucho; i zděsily se.
6Řekl jim: „Neděste se! Hledáte Ježíše, toho Nazaretského, který byl ukřižován. Byl vzkříšen, není zde. Hle, místo, kam ho položili.
7Ale jděte, řekněte jeho učedníkům, zvláště Petrovi: ‚Jde před vámi do Galileje; tam ho spatříte, jak vám řekl.‘“
8Ženy vyšly a utíkaly od hrobu, protože na ně padla hrůza a úžas. A nikomu nic neřekly, neboť se bály.

No, není to hezké, Ježíš je mrtvy, a Opět děsí, ženy. A nikomu nic neřekli, neboť se bály.
(Zajímá mě, jestli se baly, učedníku, své pověsti, těch andělu, nebo koho).
Ale prostě, další strach.

Marek 16
9Když Ježíš ráno prvního dne po sobotě vstal, zjevil se nejprve Marii z Magdaly, z níž kdysi vyhnal sedm démonů.
10Ona to šla oznámit těm, kteří bývali s ním a nyní truchlili a plakali.
11Ti, když uslyšeli, že žije a že se jí ukázal, nevěřili.
12Potom se zjevil v jiné podobě dvěma z nich cestou, když šli na venkov.
13Ti to šli oznámit ostatním; ale ani těm nevěřili.
14Konečně se zjevil samým jedenácti, když byli u stolu; káral jejich nevěru a tvrdost srdce, poněvadž nevěřili těm, kteří ho viděli vzkříšeného.

V Markovi to není moc rozepsané, ale jinde se píše, že prošel dveřmi. Tak si vmete, jste banda vystrašených truchlících učedníku,
zavřeni někde v nejposlednějším pokojíku a už jen čekáte, až si pro vás přijdou židé, a hodí vás před Piláta.
A Ježíš projde dveřmi, a pozdraví je.
Já nevím jak vy, ale umím si představit jak vyskočím z okna horní místností. Aby mě pak Ježíš křísil.

Jako že. Zni to komicky. Ale zkuste si živě představit celou tu situaci.
Skoro si říkám, že Ježíšovo hraní na duchy, na galilejském jezeře by měla byt taková průprava, aby rozdýchali jeho příchod po vzkříšeni.

No, ale když se nad tím zamyslím.
Za mě Ježíš nechtěl nikoho vyděsit. Nechtěl aby lidi měli tep 160, ani aby to rozdýchávali. Nebo myslíte že jo?


Když to shrnu:
V každý okamžik našeho života, můžeme si živě přehrávat dva scénáře.. ten katastroficky, a nebo ten od Boha.
Kdo dobře Boha zná a je s nim kamarád, tak si pravděpodobně katastroficky scénář nepřipustí. Přece Bůh nedopustí, aby se stala zkouška nad mé sily.